Language
Chip tuning blog

Problem z DPF – wyłączyć czy naprawiać?

Wto 06 Paź 2015

Usuwanie DPF jest popularną metodą na rozwiązanie problemu z DPF i FAP. Zapchany filtr DPF powoduje spadek mocy i notoryczną awarię. Kontrolka filtra cząstek stałych i ewentualnie kontrolka awarii silnika świecić się będą non stop. Wymiana filtra DPF w serwisie jest bardzo droga i dlatego wielu kierowców decyduje się na deaktywację filtra i jego mechaniczne usunięcie. Ale czy to jedyna droga?

Łańcuchy śniegowe łatwe w montażu

Pon 05 Paź 2015

Każdy, kto chociaż raz zakładał tradycyjne łańcuchy śniegowe na koła, zauważył, że wcale nie jest to proste zadanie, szczególnie gdy auto już utknęło w śniegu czy zaspie, albo na zewnątrz panuje mróz, a auta jadą nam za plecami.

Wykres z hamowni – jak czytać?

Pon 05 Paź 2015

Odczytanie wykresu z hamowni podwoziowej nie jest wcale trudne. Wykres z hamowni ułożony jest tak, że na osi poziomej prezentowane są obroty silnika, a na pionowej (lub dwóch pionowych, zwykle po lewej i po prawej stronie wykresu) wartości mocy, momentu i ewentualnie innych logowanych parametrów (np. ciśnienia doładowania, lambdy, AFR albo temperatury spalin lub współczynnika dymienia).

Chip tuning szkolenia – stań się profesjonalistą

Pią 02 Paź 2015

Jeżeli już zacząłeś pracę jako tuner i chip tuning stał się twoją pasją to zapewne często natrafiasz na sytuacje, w których przydało by się wiedzieć więcej. Pomocne bywają zagraniczne fora, ale jak szybko odkryjesz, piszący tam ludzie to albo również początkujący tunerzy, albo prawdziwi mistrzowie, piszący zdawkowo i nie chwalący się zdobytą wiedzą. To logiczne – skoro chip tuning jest doskonałym pomysłem na biznes, to odnoszący sukces niechętnie dzielą się ciężko (i drogo) zdobytą wiedzą.

Pomiary na hamowni podwoziowej – podstawa profesjonalnego chip tuningu

Pią 02 Paź 2015

Kiedy idziemy do lekarza, trudno sobie wyobrazić, aby taki fachowiec, który w końcu będzie zajmował się naszym zdrowiem - czymś co jest dla nas drogie i ważne - nie posługiwał się profesjonalnym sprzętem. Znachorzy to domena przeszłości.

Chip tuning Toyota – nowe możliwości

Pią 02 Paź 2015

Od jakiegoś czasu istnieje możliwość chip tuningu Toyota przy użyciu OBD (przez gniazdo diagnostyczne). Dotychczas najpopularniejszym produktem do Toyoty (poza Toyotą 1.4 d-4d, której sterowanie oparto na ECU Bosch) były tuning boxy do diesli, które kontrolowały dawkę paliwa (a dokładniej – ciśnienie wtrysku) oraz w wersji dwukanałowej – także ciśnienie doładowania. Chip tuning pozwala dodatkowo na zmianę kąta wtrysku, zmianę proporcji poszczególnych faz wtrysku oraz korektę dynamiki turbosprężarki.

Samochody z USA – chip tuning staje się koniecznością

Pią 02 Paź 2015

Historie o dużym zużyciu paliwa samochodów amerykańskich oraz importowanych z USA aut BMW czy Audi albo Porsche krążą w internecie. Częstokroć dowiedzieć się można, że amerykańskie auto nie chce pracować na „europejskim” paliwie, łapie błędy, potrzebne jest usuwanie DPF czy SCR, w ostateczności wycięcie katalizatora. Ponoć przyczyną jest inna liczba oktanowa (w przypadku benzyn) lub szeroko rozumiane różnice składu ON. Czy to prawda?

Chip tuning silników benzynowych wolnossących

Czw 01 Paź 2015

Zwiększanie mocy i momentu obrotowego w silnikach bez turbo wydaje się pozbawione uzasadnienia. Choć przyrosty osiągów są znacznie mniejsze, niż w autach z turbodoładowaniem, to silniki wolnossące mogą być znacznie poprawione. Dwa istotne cele jakie są możliwe do uzyskania, to zmniejszenie zużycia paliwa (czasami, przy profesjonalnie wykonanym strojeniu silnika wolnossącego spadek zużycia paliwa jest duży) oraz zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów.

Chip tuning - najczęściej zadawane pytania

Pon 05 Lis 2012

Postanowiliśmy dodać do czytelni tematy najczęściej poruszane w czasie rozmów z klientami. Na zadane pytania staramy się udzielać rzeczowych i wyważonych odpowiedzi.
Jeżeli na liście nie ma poszukiwanego zagadnienia, prosimy o kontakt z naszym ekspertem na adres Tomasz.Pirowski@vtech.pl - w miarę wolnego czasu postaramy się na nie odpowiedzieć.

Zapraszamy do FAQ - najczęściej zadawanych pytań.

Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. V-tech Tuning s.c. zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Zmiany te mają wówczas charakter wiążący.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji w Wikipedii

facebook