Usuwanie DPF, wyłączanie filtra cząstek stałych
Co to jest filtr DPF
Filtr cząstek stałych to element ukłau wydechowego, który ma pochłaniać sadzę wydzielaną podczas spalania oleju napędowego. Mimo niezaprzeczalnych zalet dla środowiska, jest to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla.
Usuwanie mechaniczne DPF, FAP
Fizyczne usunięcie filtra z układu wydechowego, to obecnie najskuteczniejsza metoda trwałego wyeliminowania problemu z filtrem DPF lub FAP. Program sterownika silnika jest poprawiany tak, aby czystość spalin została w miarę możliwości zachowana (zależy to od stanu technicznego silnika i jego wtryskiwaczy oraz od tego, jaką moc ma samochód i czy ma być w nim zastosowany chip tuning czy też nie). Oferujemy kompleksową usługę usunięcia uszkodzonego filtra z układu, oraz modyfikacji oprogramowania sterownika silnika. Cena usunięcia DPF i wyłączenia DPF w sterowniku silnika oraz usługi mechanicznej (wycięcia DPF z obudowy) są ustalane indywidualnie i uzależnione są od stopnia komplikacji układu, a także wybranego rozwiązania.
Emulator filtra DPF, FAP
Emulator DPF jest dostępny do niektórych modeli samochodów. W przypadkach szczególnych konieczny jest montaż emulatora filtra cząstek stałych - urządzenia elektronicznego, symulującego pracę filtra DPF, przy czym usunięcie DPF mechaniczne również musi być wykonane.
Regeneracja filtra DPF, naprawa DPF
Naprawa DPF jest możliwa o ile rdzeń filtra nie jest stopiony i zachował swoje właściwości. Regeneracja DPF i FAP polega na chemicznym rozpuszczeniu i wypłukaniu zawartości rdzenia i jego ponownym montażu po sprawdzeniu oporu przepływu jaki stawia. Regeneracja filtra cząstek stałych jest alternatywną usługą do mechanicznego usunięcia DPF (wycięcia DPF) i funkcjonowanie DPF zostaje zachowane.
Ceny: usuwanie DPF, emulator DPF, regeneracja DPF, naprawa DPF
Zobacz również ciekawe felietony o fitrach FAP/DPF: Problem z DPF – wyłączyć czy naprawiać? oraz Diesel - koszty o których się nie mówi